Κριτήρια - Ασκήσεις - ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ | |||
Συντάχθηκε απο τον/την Β. ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ | |||
ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΔΙΚΗΣ ΣΤΟ ΒΕΛΓΙΟ Σάρωσε και φέτος τα βραβεία η ομάδα φοιτητών της Νομικής του ΑΠΘ
Νομικά μυαλά - «ξυράφια». Για δεύτερη χρονιά σάρωσε τα βραβεία σε διεθνή διαγωνισμό εικονικής δίκης, που πραγματοποιήθηκε στη Λουβαίνη του Βελγίου, η ομάδα φοιτητών της Νομικής Σχολής από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. «Αυτή είναι η εικόνα που πρέπει να εκπέμπει προς τα έξω το ελληνικό πανεπιστήμιο, το οποίο αδικείται από φαινόμενα που το δυσφημούν και σε καμιά περίπτωση δεν το εκπροσωπούν», δήλωσε ο πρύτανης Αναστάσιος Μάνθος. Η ομάδα φοιτητών του ΑΠΘ πήρε δύο βραβεία στον Διεθνή Διαγωνισμό Εικονικής Δίκης του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ), που διοργανώνει η Ευρωπαϊκή Ένωση Φοιτητών Νομικής (ELSA). Συμμετείχαν ο 25χρονος Βασίλης Μπικάκης, η 21χρονη Σέλινα Μιχαηλίδου, ο 20χρονος Ορφέας Χασάπης-Τασσίνης και η 21χρονη Αμαλία Αθανασιάδου, υπό την καθοδήγηση των υποψήφιων διδακτόρων Παναγιώτας Πυρίδη και Λάζαρου Γρηγοριάδη. Επιβλέπων και πάλι ο καθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου Παναγιώτης Γκλαβίνης, που διδάσκει Δίκαιο Διεθνούς Εμπορίου. Τα παιδιά πήραν δύο πρώτα βραβεία για τα γραπτά υπομνήματα στα οποία διαγωνίστηκαν, αυτό του καλύτερου δικογράφου εναγόμενου κράτους αλλά και των καλύτερων δικογράφων συνολικά! Ας σημειωθεί ότι η ομάδα ΑΠΘ αποτελούνταν από προπτυχιακούς φοιτητές, όταν αντίπαλες ομάδες από τα άλλα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια εκπροσωπήθηκαν από μεταπτυχιακούς. «Η διάκρισή σας τιμά το πανεπιστήμιό μας. Αποδεικνύει πως οι φοιτητές μας είναι σε θέση να διαγωνίζονται επιτυχώς με αλλοδαπούς συναδέλφους τους από εξέχοντα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια και μάλιστα να διακρίνονται. Αυτή είναι η εικόνα που πρέπει να εκπέμπει προς τα έξω το ελληνικό πανεπιστήμιο, το οποίο αδικείται από φαινόμενα που το δυσφημούν και που σε καμιά περίπτωση δεν το εκπροσωπούν» τόνισε χθες ο πρύτανης Αναστάσιος Μάνθος, που βράβευσε την ομάδα. Τα πανεπιστήμια διαγωνίστηκαν φέτος επάνω σε διακρατική διαφορά που αφορούσε την προστασία δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας. Η διαφορά ανέκυψε μεταξύ μιας αναπτυγμένης και μιας αναπτυσσόμενης χώρας σε σχέση με την κυκλοφορία φαρμάκων που είχαν παραχθεί σε τρίτη χώρα. Το ζητούμενο ήταν κατά πόσο τα φάρμακα, που προστατεύονταν από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, κυκλοφορούσαν νόμιμα στην αναπτυσσόμενη χώρα. Το παράδειγμα αυτό υπαινίσσεται μεγάλης κλίμακας διαφορές που έχουν ανακύψει σε συγκεκριμένες -λιγότερο αναπτυγμένες- χώρες σε σχέση με τα ακριβά φάρμακα για τη θεραπεία του AIDS.
Νίκος Φωτόπουλος Εφημερίδα Ελευθεροτυπία 16/04/2010 http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=16/04/2010&id=152134
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Α. Να συντάξετε περίληψη του κειμένου σε ογδόντα (80) περίπου λέξεις. Μονάδες 25
Πριν γράψετε την περίληψη φροντίστε να απαντήσετε στα παρακάτω ερωτήματα: α) ποιο είναι το θέμα του κειμένου; β) ποια είναι η άποψη της συγγραφέα; γ) για ποιο λόγο γράφει το κείμενο; δ) τι είδος κειμένου είναι;
Β.1. ... «αφορούσε την προστασία δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας». Πώς αντιλαμβάνεστε τον όρο «πνευματική ιδιοκτησία»; Γιατί χρειάζεται προστασία; Το κείμενο αναφέρεται σε φάρμακα. Ξέρετε άλλες περιπτώσεις εμπορευμάτων που προστατεύονται από την πνευματική ιδιοκτησία; Μονάδες 7
Β.2. Για ποιο λόγο γίνεται επαναλαμβανόμενη αναφορά στις δηλώσεις του πρύτανη; Να αξιοποιήσετε στοιχεία από τη θεωρία πειθούς που διδαχτήκατε. Μονάδες 8
Β.3. «...το ελληνικό πανεπιστήμιο, το οποίο αδικείται από φαινόμενα που το δυσφημούν και σε καμιά περίπτωση δεν το εκπροσωπούν». Ποια φαινόμενα μπορεί να δυσφημούν ένα πανεπιστήμιο; Μονάδες 8
Β.4. Προσπαθήστε να υποστηρίξετε ή να επικρίνετε τη διενέργεια διεθνών διαγωνισμών όπως αυτός στον οποίο αναφέρεται το κείμενο; (η ερώτηση θα βαθμολογηθεί ανάλογα με την τεκμηρίωση της και όχι ανάλογα με την άποψη) Μονάδες 8
Β.5. Από τα δεύτερα συνθετικά των παρακάτω λέξεων να φτιάξετε μια νέα σύνθετη λέξη: διεθνή, εκπέμπει, δυσφημούν, περίπτωση. Μονάδες 4
Γ. Με τη διάδοση του Ίντερνετ είναι συνηθισμένο φαινόμενο η λεγόμενη «πειρατεία» στη μουσική, δηλαδή η παράνομη διακίνηση της, κυρίως από άτομα νεαρής ηλικίας. Γράφετε ένα κείμενο για τη σχολική εφημερίδα και προσπαθείτε να βρείτε επιχειρήματα που δικαιολογούν αυτήν την πρακτική. (555 λέξεις) Μονάδες 40
ΠΗΓΗ: e-keimena.gr. Ανάρτηση από τον Β. Συμεωνίδη, φιλόλογο
|
|||
Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 22 Απρίλιος 2010 12:25 |
Παιδείας μετέχοντες
Εμφανίσεις Περιεχομένου : 5609211